logo-new-3

Portál plný skvělých tipů na výlety doma i v zahraničí

Krásy Sviňorek v létě

Datum: 10.07.2018

Svinorky u lanovky

Svým fungováním a nefungováním je známá hlavně sjezdovka Sviňorky, ale my se koukneme po tomto okolí okem letního turisty. Morávka je častým cílem na výlety pro svou rozmanitost turistických tras. Můžete jít na celodenní výšlap na Kotař a dále pokračovat na Prašivou nebo Ropičku či na Slavíč, ale taky si udělat jen tak menší okruh pod úpatím Travného.

Hned v centru obce u obecního úřadu se můžete polaskat krásnou výsadbou květin, koupit svačinu v místním obchodě či Smíšence a vyrazit po zelené směr Travný. Trasa vede jen pár metrů po hlavní cestě, ale hned za zdravotním střediskem se vydáte po značce už jen po zpevněném povrchu. Za chvíli končí civilizace a stezka pokračuje malým kopečkem už jen krásnou tichou přírodou, pak po loukách s nádhernými výhledy na protější kopce. Dále jsou podél chodníčku smrkové lesy, kde milovníci hub mohou hledat houby. Po necelých dvou kilometrech a asi hodince chůze se dostanete na koncový bod sjezdovky Sviňorky, kde si můžete dát svačinku u stylového posezení a kochat se pohledem do údolí. Kousek od sjezdovky jsou chátrající zbytky po Bikeparku a je škoda, že tento nápad zapadl do minulosti. Už jen pár metrů do kopce a jsme na tzv.strategické cestě, která slouží jako úložiště dřeva a záleží jen na vás, jestli chcete pokračovat po zelené do prudkého kopce na vrchol Travného, kde naleznete klid a při troše štěstí můžete mezi stromy zahlédnout Lysou horu.

Ale my už jsme na „našem vrcholu“ a naše procházka pokračuje už jen směrem dolů po zpevněné cestě, která je v v zimě udržovaná jako lyžařský okruh. V průběhu cesty můžeme vidět krásy přírody a kochat se tichem lesů. Místy jsou krásně vidět protější kopce i údolí, ale pokud máme štěstí, můžeme potkat i zvěř u seníku. Po půl hodince dojdeme k místu zvané Kobzok a tady můžeme zvolit další cíl trasy – buď jít dále 3,5 km po žluté značce na Úspolku nebo se pomalu vracet nad přehradou zpátky do obce na autobusovou zastávku Lipové asi dva kilometry vzdálené. Po cestě se můžeme kousek pod přehradou ovlažit u potůčku a Křišťálové studánky. Pokud jste nechali auto u obecního úřadu, můžete se ještě projít kolem řeky až zpět do míst, kde jsme vyšli. Celá trasa má obrovskou výhodu v tom, že vede jen lesy bez velkého množství turistů, nevýhoda je v tom, že je třeba si vzít pití s sebou a občerstvení si můžete zakoupit až v cíli… Procházka je dlouhá cca 6 km a trvá přes dvě hodiny.